Dünya helal ekonomisinin tüm paydaşlarını buluşturan ve yeni ticaret anlaşmalarına zemin hazırlayan 11. Dünya Helal Zirvesi, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı himayelerinde 26–29 Kasım 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde gerçekleştirilecek. Zirvenin iletişim sponsoru TRT olacak.
İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT)’nin ilgili kuruluşu İslam Ülkeleri Standartlar ve Metroloji Enstitüsü (SMIIC) iş birliğiyle, Ticaret Bakanlığı ve Helal Akreditasyon Kurumu koordinasyonunda düzenlenecek olan etkinlik, helal ticarete küresel ölçekte yeni bir vizyon kazandıracak.
Yaklaşık 500’ün üzerinde katılımcı, 50’den fazla ülke ve 50 binden fazla ziyaretçiyle gerçekleştirilecek zirveye, dünya genelinden uzmanlar, akademisyenler, girişimciler ve sektör temsilcileri katılacak. Etkinlikte, helal standartlarının geliştirilmesi ve pazarın büyümesine yönelik stratejik yol haritaları paylaşılacak.
Helal ekonomisinin küresel ticaretteki rolünü güçlendiren zirveyle, helal pazarının 12 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşması hedefleniyor.
Küresel İş Birliği ve Ticaret Alanları
Zirve kapsamında düzenlenecek Helal Expo, Private Label, NOV (Natural, Organik, Vegan Ürünler Alanı), H-FOOD Gıda Alanı, SEFPEX Su Ürünleri Alanı, ETHEXPO, B2B programları, Ülke İş Forumları ve Global Seller Summit gibi özel bölümler, katılımcı firmalara yeni ticaret olanakları sunacak.
Bakanlar Oturumu bu yılın en önemli etkinliklerinden biri olacak. Ticaret Bakanlığı, 60 farklı ülke bakanını zirveye davet ederken, toplantıda ülkeler arası yeni ticaret anlaşmalarının yapılması bekleniyor.
Zirve kapsamında düzenlenecek Ülke İş Forumları ile üretici, sanayici ve yatırımcılar yabancı heyetlerle ikili görüşmeler gerçekleştirecek. Bu forumlar, hedef ülkelerdeki pazar ihtiyaçları doğrultusunda yeni anlaşmalar ve iş birliklerine zemin hazırlayacak.
Helal Expo ve Özel Alanlar
Helal Expo – Uluslararası Helal Ticaret Fuarı, helal pazarındaki ticaret potansiyelini büyütecek. Organizasyon kapsamında, kozmetik, hijyen, organik ve vegan ürünler, gıda teknolojileri, su ürünleri, ambalaj ve lojistik sektörleri özel alanlarda temsil edilecek.
Private Label özel alanı, kişisel bakım, vitamin ve takviye, kozmetik, temizlik ve bebek ürünleri sektörlerinde faaliyet gösteren firmaları 110’dan fazla ülkenin profesyonelleriyle buluşturacak.
NOV (Natural-Organik-Vegan Ürünler Alanı), organik gıda, doğal kozmetik, vegan gıda, çevre dostu ambalajlar ve sürdürülebilir tekstil alanlarında faaliyet gösteren markaları bir araya getirecek.
SEFPEX özel alanı ise su ürünleri ve işleme teknolojileri sektörünü birleştirerek üreticiler, lojistik firmaları ve HORECA profesyonellerini ağırlayacak.
H-FOOD Gıda Alanı’nda 20’den fazla ülkeden alım heyeti yer alacak. Suudi Arabistan, Katar, BAE, Malezya, Almanya, Fransa gibi ülkelerden gelecek temsilciler, Türk gıda firmalarıyla B2B görüşmeleri yapacak.
Küresel Vizyon ve Yeni Fırsatlar
Zirve kapsamında gerçekleştirilecek Global Seller Summit, e-ticaret sektöründeki yenilikleri ele alarak üreticiler, pazaryerleri, lojistik ve ödeme sistemleri temsilcilerini buluşturacak.
Turizm ve sağlık sektörünü kapsayan ETHEXPO Avrasya Turizm ve Sağlık Fuarı’nda 100’ün üzerinde katılımcı ve 50 binden fazla ziyaretçi yer alacak. Etkinlik, Türkiye’nin sağlık ve turizm potansiyelini küresel arenaya taşımayı hedefliyor.
Ayrıca Modest Fashion & Art Trade Show, moda ve sanat odaklı tasarımcıları, markaları ve sektör profesyonellerini ağırlayarak uluslararası moda vizyonunu İstanbul’a taşıyacak.
11.Dünya Helal Zirvesi, bu yıl da küresel ticaretin kalbinin İstanbul’da atacağı en kapsamlı helal ekonomi buluşması olacak.