Gündem

112 Acil Çağrı Merkezlerine Bir Yılda 97 Milyona Yakın Çağrı Yapıldı

"2026 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı"nın "Güvenlik Hizmetleri" bölümünde yer alan bilgilere göre, 10 Ekim 2024 ile 10 Ekim 2025 tarihleri arasında 112 Acil Çağrı Merkezlerine toplam 96 milyon 919 bin 400 çağrı yapıldı.

Bu çağrıların yüzde 37,58’i “asıllı” (gerçek), yüzde 28,83’ü “asılsız”, yüzde 33,59’u ise anons dinletilirken sonlandırılan çağrılar olarak kayıtlara geçti.

Altyapı ve Personel Güçlendirildi
Programda, acil çağrı hizmetlerinin altyapısının güçlendirildiği belirtildi. Bu kapsamda Kocaeli, İzmir ve Kırşehir 112 Acil Çağrı Merkezi binalarının yapım, donanım ve tefrişat işleri tamamlandı.
Ankara Acil Çağrı Hizmetleri Koordinasyon Merkezi inşaatının ise sürdüğü, sistem altyapı kurulumunun yıl sonuna kadar tamamlanmasının planlandığı ifade edildi.

Ayrıca, 81 il valiliği tarafından Ekim 2025 itibarıyla 14 bin 407 acil çağrı personeline eğitim verildiği, merkezlerin tanıtımı için ise 2 milyon 12 bin 878 materyalin dağıtıldığı bilgisi paylaşıldı.

Hizmet Kalitesi Artırılacak
Programın "Politika ve Tedbirler" bölümünde, 112 acil çağrı merkezlerinde hizmet standartlarının ve kalitesinin yükseltilmesine yönelik çalışmalar yapılacağı, ayrıca 112 tek numara farkındalığının artırılması amacıyla tanıtım faaliyetlerinin sürdürüleceği belirtildi.