Gündem

Antalya’da Sıfır Aldığı Araç Defalarca Arızalandı: “Hayalim Kabusa Döndü

Antalya’da elektrik elektronik teknikeri Tuncay Toklu, 2021’de sıfır aldığı otomobilinin sürekli arızalanması nedeniyle yaklaşık 30 kez servise başvurmak zorunda kaldı. Motor ve yazılım dahil birçok parçası değiştirilmesine rağmen sorun çözülemeyen araç için markaya dava açan Toklu, “Bu aracı büyük hayallerle aldım ama hayatımı kabusa çevirdi” dedi.

Elektrik elektronik teknikeri Tuncay Toklu, 2021 Nisan ayında İzmir’deki bir bayiden sıfır araç aldığını, ancak ilk günden itibaren farklı arızalarla karşılaştığını anlattı. Toklu, yaşadıklarını aktararak, "İlk zamanlar küçük arızalar diye düşündüm ama kısa süre içinde sürekli tekrar etmeye başladı. Aracı aldığım günden bu yana yaklaşık 30 defa servise gittim. Motor aksamı, elektronik parçaları, yazılım programları, değişmeyen parçası kalmadı. Ancak sorunlar çözülmedi" dedi.

Aracıyla güven içinde yolculuk yapamadığını söyleyen Toklu, "Her defasında ya yolda kaldım ya da bir sorunla karşılaştım. Servisten çıkıyordum, kısa süre sonra tekrar aynı arızayı yapıyordu. Yetkililer 'Sorun çözüldü' diyordu ama hiçbir şey değişmedi. Bu süreç beni maddi ve manevi çok yıprattı" ifadelerini kullandı.

Büyük umutlarla aldığı aracın hayatını olumsuz etkilediğini belirten Toklu, “Şu an markayla davalık durumdayız. Kusurlarını kabul etmiyorlar. Bu aracı alırken hayallerim vardı ama hayatımı kabusa çevirdi. Bilirkişi raporları da bizi haklı buldu. Bu yüzden başka bir araç almak zorunda kaldım. Elimdeki aracı satmaya da gönlüm el vermiyor, kimsenin günahına giremem. Şu an mağdurum" diye konuştu.

Toklu’nun avukatı Tolga Alp Kocaoğlu ise sürecin tüketici hakları açısından önemli olduğuna dikkat çekerek, "Tuncay Bey, geçen yıl ofisimize geldiğinde arabasının 30 defa servise gittiğine inanmakta zorlandık. Ancak kendisiyle test sürüşlerine çıktığımızda arızaları biz de gözlemledik. 5 Ağustos 2024'te Antalya Tüketici Mahkemesi'nde davamızı açtık. Bilirkişi tespitleri dosyaya girdi. Aracın iadesi ve misliyle değişimi talebinde bulunduk" dedi.

Kocaoğlu, davanın kazanılması halinde benzer sorunlar yaşayan tüketiciler için örnek olacağını belirterek, "Bir otomobil sıfır alındığında güven vermesi gerekir. Ancak bu araç 30 kez servise gitmesine rağmen aynı arızaları verdi. Böyle bir durumda tüketicinin korunması hukuken zorunludur. Bu nedenle davamızın kabul göreceğini düşünüyoruz" ifadelerini kullandı.