Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) Elektronik Haberleşme Sektörü raporuna göre, Türkiye’de vatandaşlar yılın ikinci çeyreğinde en sık 182 (Merkezi Hastane Randevu Sistemi - MHRS) hattını aradı. 182’nin ortalama çağrı süresi Turkcell’de 267 saniye, TT Mobil’de 271 saniye ve Vodafone’da 266 saniye olarak kaydedildi.
Turkcell ve TT Mobil kullanıcılarının en çok aradığı ikinci kısa numara 112 Acil Çağrı Merkezi olurken, Vodafone aboneleri en fazla 186 (Elektrik Arıza) hattını aradı. En sık aranan 5 kısa numara arasında ayrıca 185 (Su Arıza), 153 (Alo Zabıta/Büyükşehir/Belediye) ve 170 (Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi) de yer aldı.
Rapora göre, vatandaşlar en uzun süre 170 hattı ile görüştü. Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi için ortalama görüşme süresi TT Mobil’de 337 saniye, Vodafone’da 331 saniye oldu. En kısa görüşmeler ise 112 Acil Çağrı Merkezi ile yapıldı; ortalama süre Turkcell ve TT Mobil’de 62, Vodafone’da ise 76 saniye olarak ölçüldü.