Gündem

MEB, “Özel Proje Okulları” Kılavuzunu Yayımladı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ortaöğretim kurumlarının özel proje okulu statüsüne alınmasına yönelik usul ve esasları belirleyen “Özel Proje Uygulayan Okullar Kılavuzu”nu duyurdu.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yapılan açıklamada, “Milli Eğitim Bakanlığı Proje Okulları Yönetmeliği” esas alınarak hazırlanan “Özel Proje Uygulayan Okullar Kılavuzu”nun yayımlandığı bildirildi.

Ortaöğretim kurumlarının proje okulu statüsüne alınmasına yönelik usul ve esasları içeren kılavuz, ilk kez başvuru yapacak okullar ile mevcut proje okullarının faaliyetlerini nasıl yürüteceği ve izleme-değerlendirme süreçlerini nasıl işleteceğine dair kapsamlı bir yol haritası sunuyor. Okul gelişim projeleri ve özel projeler kapsamında yapılacak çalışmalara ilişkin kriterler de ayrıntılı şekilde kılavuzda yer alıyor.

Bir okulun proje okulu olabilmesi için, Yönetmeliğin 4. maddesinin birinci fıkrasında belirtilen kriterlerden en az birini karşılaması gerekiyor. Okullar, proje tekliflerini 4 yıllık süreyi kapsayacak şekilde planlayabiliyor. Genel müdürlüklere bağlı proje okulu teklifleri, il bazında bu okulların yüzde 10’unu geçmeyecek şekilde il milli eğitim müdürlükleri tarafından yapılacak. Ayrıca, okul gelişim projesi uygulayacak okulların teklifleri ise her ilde ilgili okul sayısının yüzde 1’i ile sınırlı olacak. Bu okulların ihtiyaçlarının yerel ve merkezi imkanlarla desteklenmesi öngörülüyor.

Kılavuzda, okul müdürlükleri, ilçe ve il milli eğitim müdürlükleri ile genel müdürlüklerin görev ve sorumluluklarına da yer veriliyor. Başvuru kabulünden değerlendirme ölçütlerine, proje izleme formlarından eylem planı örneklerine kadar tüm süreç takvimi ayrıntılı biçimde açıklanıyor.

Belirlenen takvime göre, 6-10 Ekim 2025 tarihleri arasında il proje okulu değerlendirme komisyonu ile il proje okulu teklif komisyonu kurulacak. Okulların yürüttükleri projelerde hedeflere ulaşma düzeyi; okul iklimi, öğrenme ortamları, akademik başarı, sosyal-kültürel etkinlikler, bilişim ve teknoloji, fen ve sosyal bilimler, üretim ile sürdürülebilirlik başlıkları üzerinden değerlendirilecek. İzleme raporları ise belirlenen tarihlerde ilgili genel müdürlüklere iletilecek.

Kılavuzun amacı, proje okullarının Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hedefleri doğrultusunda yenilikçi, sürdürülebilir ve bütüncül eğitim uygulamalarını hayata geçirmesine katkı sağlamak olarak ifade ediliyor.