Gündem

Türkiye’ye Japonya Modeli: Hızlı Trenlerde “Zero Energy IoT” Sistemi Uygulanacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Japonya’da hızlı tren hatlarında kullanılan “Zero Energy Nesnelerin İnterneti (IoT) Series İzleme Sistemi”nin Türkiye’de de hayata geçirileceğini açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının (TCDD) bakım ve yönetim süreçlerinde uzun süredir çağın gereklerine uygun, güçlü ve etkin sistemler kullandığını belirtti. Mevcut altyapının demir yolu güvenliği ve bakımında uluslararası standartlarla uyumlu teknolojik donanım, yazılım ve uygulamaları içerdiğini vurgulayan Uraloğlu, “TCDD, bu güçlü altyapısını sürekli geliştirme anlayışıyla yenilikçi çözümleri takip ederek, uluslararası en iyi uygulamaları ülkemize kazandırmayı hedefliyor. Bu doğrultuda, Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı tarafından desteklenen hibe programı kapsamında Japonya kökenli OKI firması ile işbirliği yapıldı.” dedi.

Proje kapsamında Japonya’da hızlı tren hatlarında kullanılan **“Zero Energy IoT Series İzleme Sistemi”**nin Türkiye’de de hayata geçirileceğini aktaran Uraloğlu, sistemin Polatlı-Konya Yüksek Hızlı Tren Hattı ile Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Hattında uygulanacağını bildirdi.

Sistemin özellikleri hakkında bilgi veren Uraloğlu, “Sistem, demir yolu altyapısında meydana gelebilecek olası yer değiştirmeler ile iklim değişikliğinin etkisiyle ortaya çıkan sel ve heyelan gibi olağanüstü doğa olaylarını anlık olarak tespit edecek, mevcut koruma önlemlerini tamamlayıcı nitelikte çalışarak erken müdahale kapasitesini güçlendirecek.” ifadelerini kullandı.

“Çalışmaları TCDD mühendisleri ile Japon uzmanlar yürütülecek”
Sistemin montajına ekim-kasım aylarında başlanacağını açıklayan Uraloğlu, projenin 24 ay boyunca uzman ekiplerce izleneceğini ve sahaya uyarlanacağını kaydetti. Bu süreçte elde edilecek verilerin kalıcı entegrasyon için doğrudan kullanılacağını, TCDD’nin mevcut bakım ve onarım sistemleriyle OKI çözümlerinin karşılaştırılacağını belirtti.

Çalışmaların TCDD mühendisleri ile Japon uzmanların ortak katkısıyla yürütüleceğini ifade eden Uraloğlu, edinilecek bilgi ve deneyimin yerli çözümlere uyarlanarak kalıcı kazanımlar sağlayacağını söyledi. Böylece mevcut altyapının daha da geliştirilmesi, bakım süreçlerinde verimliliğin artırılması, dijitalleşme adımlarının hızlanması ve uluslararası saha deneyimlerinden ek teknik faydalar elde edilmesi mümkün olacak.

Uraloğlu, TCDD’nin hem hızlı tren hem de konvansiyonel hatlarda modern bakım ve yönetim sistemlerini uygulamaya devam ettiğini, OKI ile yürütülen bu projenin de kurumun güçlü altyapısını sürekli geliştirme anlayışının, yerli mühendisliğe verilen önemin ve uluslararası en iyi uygulamaları ülkeye kazandırma vizyonunun önemli bir göstergesi olduğunu dile getirdi.