Ekonomi

Yılın İlk Yarısında E-Ticaret Hacmi 2 Trilyon TL’yi Aştı

Yıl sonunda toplam hacmin 5 trilyon TL’ye ulaşması bekleniyor. Perakende e-ticaret yüzde 63’ün üzerinde büyüdü, e-ihracatta 8 milyar dolar hedefi öne çıktı.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, 2025 yılının ilk yarısında Türkiye'deki e-ticaret hacminin 2 trilyon TL'yi aştığını, yıl sonu itibarıyla bu rakamın 5 trilyon TL’ye ulaşmasının öngörüldüğünü açıkladı. Perakende e-ticaret hacmi yüzde 63,7’lik artışla 1 trilyon 619 milyar TL’ye yükselirken, toplam işlem sayısı 5,91 milyar adede ulaştı.

Çevikoğlu, e-ticaretin artık ekonominin merkezinde yer alan yapısal bir bileşen haline geldiğine dikkat çekti. 2025'in ilk yarısında giyim, elektronik, kişisel bakım ve ev yaşamı gibi kategoriler öne çıkarken, mobil ticaretin yaygınlaşması ve hızlı teslimat gibi beklentiler çevrim içi alışverişi daha cazip hale getirdi.

E-ihracat tarafında ise 2025 yılı için 8 milyar dolarlık hacim hedefleniyor. Kamu desteklerinin ve dijital altyapının etkisiyle Türkiye'nin bu alanda daha güçlü bir konuma ulaşması bekleniyor. Demografik olarak en yoğun harcama 30–34 yaş grubunda gerçekleşirken, kadınlar giyim ve kozmetik, erkekler ise elektronik ve seyahat alanında öne çıkıyor.