Gündem

Kasım İndirimlerinde Sahte Fiyat Oyunu: Bakanlık 27 Ürünü Reklam Kurulu’na Sevk Etti

Ticaret Bakanlığı, kasım ayı indirim dönemine yönelik yaptığı denetimlerde bazı markaların tüketiciyi yanıltan fiyatlandırma yöntemlerine başvurduğunu tespit etti. Denetimlerde, ürünlere piyasa değerinin çok üzerinde “eski fiyat” etiketleri koyularak yüzde 80’e varan sahte indirim algısı oluşturulduğu belirlendi.

Bakanlık, konuya ilişkin duyuruyu Nsosyal hesabından paylaştı. Açıklamada, özellikle kadın tüketicilerin sık alışveriş yaptığı züccaciye ve ev tekstili alanında faaliyet gösteren büyük markaların gerçekte bulunmayan indirim oranlarıyla müşterileri yanılttığı vurgulandı.

Paylaşımda İstanbul’da yapılan kontrollerde, fiziki mağazalar ve e-ticaret platformlarında tüketicinin satın alma kararını etkilemek amacıyla aldatıcı fiyatlama yöntemlerinin kullanıldığının açıkça görüldüğü ifade edildi. Denetimlerde, “eski fiyat” olarak sunulan rakamların gerçeği yansıtmadığı, suni olarak yükseltilmiş fiyatlardan indirim yapılmış gibi gösterildiği kaydedildi.

Denetimler sonucunda kampanya başlangıç ve bitiş tarihleri bulunmayan 27 ürünün Reklam Kurulu'na sevk edildiğiaçıklandı. Ayrıca haksız fiyat artışı şüphesi bulunan ürünler için firmalardan alış ve satış faturalarının talep edildiği ve sürecin ilgili kurullarca titizlikle takip edildiği belirtildi. Fiyat etiketi yönetmeliğine aykırı bulunan ürünlere ise para cezaları uygulandı.

Açıklamada, “Bakanlık hem tüketicilerimizin hakkını, hem de piyasada adaleti ve güveni tesis eden ticaret düzenini korumak için tüm yetkileriyle sahadadır ve sahada olmaya devam edecektir.” ifadelerine yer verildi.