Son yıllarda KC-46A Pegasus tankerlerinde yaşanan kazalar, toplamda 25 milyon doları aşan hasara yol açtı.
İlk olay 2022’de
Ekim 2022’de bir F-15E Strike Eagle ile yapılan yakıt ikmali sırasında, boom kontrol sistemindeki kısıtlama nedeniyle yakıt nozulu alıcı uçağa saplandı. Serbest bırakıldığında kontrolsüz şekilde hareket eden nozul gövdeye çarptı ve yaklaşık 14,4 milyon dolarlık hasara neden oldu.
Peş peşe kazalar
Kasım 2022’de KC-46 ile F-22 arasında yapılan bir ikmal sırasında benzer bir sorun yaşandı ancak bu kez yalnızca nozul zarar gördü; hasar 103 bin dolar olarak kayıtlara geçti. Ağustos 2024’te KC-46A ile F-15E arasındaki ikmalde nozul koparak uçağa çarptı; hasar bedeli 14,3 milyon dolar oldu. Temmuz 2025’te de benzer bir olay daha yaşandı; soruşturma sürüyor.
Sorunların sebepleri
Kazaların, boom operatörlerinin eğitim eksiklikleri, kontrol sisteminin hassasiyeti ve alıcı uçakların “sert boom” tepkisi nedeniyle meydana geldiği açıklandı.
Çözüm adımları
Hava Hareket Komutanlığı (AMC), sorunun tekrarını önlemek için:
-
Operatör eğitimlerini geliştirdi,
-
Yakıt ikmali manevra alanını 6 feet’ten 10 feet’e çıkardı,
-
Boeing ile birlikte yeni Boom Telescope Actuator ve gelişmiş Remote Vision System üzerinde çalışmaya başladı. Bu sistemlerin 2026–2027 arasında devreye girmesi planlanıyor.
Resmi açıklama
AMC Komutan Yardımcısı Tümgeneral Rebecca Sonkiss, “KC-46 filomuz uzun yıllar hizmet verecek. Bu sorunları önemsiyoruz ve hem eğitim hem de teknik çözümlerle operasyonlarımızı güvence altına alıyoruz,” dedi.