2026 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’ndan yapılan derlemeye göre, dijital kamu hizmetlerinin bütüncül, kullanıcı odaklı ve katılımcı bir anlayışla yaygınlaştırılması ve kullanımının artırılmasına yönelik çalışmalar sürüyor.

Eylül ayı itibarıyla e-Devlet Kapısı üzerinden merkezi kamu kurumları, belediyeler, üniversiteler, iştirakler ve özel kurumlar dahil olmak üzere toplam 1104 kurum ve kuruluşun 8 bin 665 hizmetine erişim sağlanabiliyor. Mobil uygulama üzerinden ise 5 bin 378 hizmete ulaşılabiliyor. Aynı dönem itibarıyla e-Devlet Kapısı’nda kayıtlı kullanıcı sayısı 68,2 milyona ulaştı.

Türkiye İstatistik Kurumu’nun “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması”na göre, bu yıl e-Devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı yüzde 76,1’e yükseldi.

Dijital Devlet Stratejisi ve yeni eylem planı hazırlanıyor

Türkiye’de dijital devlet uygulamalarına yönelik yönetim kapasitesinin ve stratejik çerçevenin güçlendirilmesi amacıyla çalışmalar devam ediyor. Bu kapsamda Dijital Devlet Stratejisi ve Eylem Planı tamamlanarak yürürlüğe girecek.

Ayrıca kamu dijital dönüşüm olgunluk modeli için ulusal ve uluslararası örnekler incelenerek bir taslak model oluşturulacak. Kurumların dijital dönüşüm seviyesini ölçmek üzere platform ve iş modeli geliştirilecek. Açık veri mevzuatına ilişkin hazırlıklar da tamamlanacak.

İTÜ’den 5G Devrimi: Akıllı Şehirler, Otonom Ulaşım ve Güvenli Gelecek Başlıyor
İTÜ’den 5G Devrimi: Akıllı Şehirler, Otonom Ulaşım ve Güvenli Gelecek Başlıyor
İçeriği Görüntüle

Yapay zekâ teknolojilerinden kaynaklanan risklere karşı kamu kurumlarının bilinçlendirilmesi amacıyla etki analizi çerçevesi oluşturulacak ve yapay zekâ yönetim sistemi belgelendirme mekanizması devreye alınacak.

e-Devlet’te kullanıcı ve hizmet sayısı artacak

Yıl sonunda kayıtlı kullanıcı sayısının 68,5 milyona ulaşması, 2026 yılında ise 70 milyonu geçmesi bekleniyor. Aynı şekilde e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan kamu hizmeti sayısının bu yıl 8 bin 700’e, 2026’da ise 9 bine çıkarılması hedefleniyor.

Sunulan hizmetlerin sadeleştirilmesi, bütünleştirilmesi ve olgunluk düzeyinin artırılması planlanırken, gelecek yıl e-Devlet Kapısı üzerinden 8 bütünleşik hizmetin sunulması öngörülüyor.

Mobil hizmet sayısının ise yıl sonuna kadar 5 bin 400’e, 2026’da ise 5 bin 600’e yükseltilmesi planlanıyor.