Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Kızılcahamam’da bir otelde düzenlenen “İngilizce Dersi Öğretim Programı Eğitici Eğitimi” programına katıldı.

Burada yaptığı konuşmada Tekin, son iki yıldır hayata geçirilen eğitim uygulamalarında öğretmenleri sürece daha aktif dahil etmeye çalıştıklarını söyledi. Teknik ve hukuki düzenlemelerden öğretim programlarına kadar birçok alanda öğretmenlerle istişare ettiklerini vurgulayan Tekin, Milli Eğitim Bakanlığı tarihinde ilk kez öğretmenlerin bu kadar etkin rol aldığını belirtti.

Tekin, farklı illerde düzenledikleri yüzlerce öğretmenler odası buluşmalarında sorunları değerlendirdiklerini ifade ederek, “Bu değerlendirmeler neticesinde birçok kronikleşen problemi çözme çabasının içerisine girdik. Bir kısmında başarılı olduk. Bir kısmında zamana ihtiyacımız olduğu ve toplumun hazır olması gerektiği için bir yola çıktık, devam ediyoruz. İnşallah hep beraber bu şekilde çalışarak bu problemleri hep beraber çözeceğiz” dedi.

Kuzey Marmara Otoyolu’nda Yolcu Otobüsü Devrildi: 4 Ölü, 20 Yaralı
Kuzey Marmara Otoyolu’nda Yolcu Otobüsü Devrildi: 4 Ölü, 20 Yaralı
İçeriği Görüntüle

Bakanlık politikalarına yönelik eleştiriler hakkında da konuşan Tekin, bazı kesimlerin yapılan hiçbir düzenlemeyi yeterli görmediğini belirtti. Parlamento ve siyasi açıklamalara işaret eden Tekin, TIMSS 2024 sonuçlarına değinerek, Türkiye’nin birçok kategoride üst sıralarda yer aldığını hatırlattı. Ancak buna rağmen olumlu değerlendirmelerin yapılmadığını söyledi.

Yabancı dil öğretimine yönelik eleştirileri de yanıtlayan Tekin, OECD ortalamasının neredeyse iki katı kadar ders süresi ayrılmasına rağmen sorunun zaman, öğretmen ya da materyalden değil programlardan kaynaklandığını dile getirdi. “Problem ne öğretmenimizde ne materyalimizde ne de ayırdığımız zamanda. Çocuklara ne öğreteceğimizle ilgili bir sorunumuz var. Öğrettiğimiz şey şu, yıllarca bir sürü sınava girdik. Her sınavda ortalama bir İngiliz vatandaşının bilmediği gramatik kuralları çocuklara test sınavlarında sorduk. Bu şekilde dil öğrettiğimizi varsaydık, bir, bu mantığı değiştirmemiz lazım. İkincisi ölçme değerlendirmeyle ilgili bir sorunumuz var” ifadelerini kullandı. Yoğunlaştırılmış yabancı dil sınıflarıyla başlatılan pilot uygulamaların olumlu sonuç verdiğini söyleyen Tekin, “Çoklu Yabancı Dil Modeli”nin 1021 okulda hayata geçirildiğini, 5. sınıflarda haftalık 14 saat bir yabancı dilin yanı sıra ikinci bir yabancı dilin de yoğun şekilde öğretildiğini aktardı.

Ana dil becerilerinin geliştirilmesinin önemine de değinen Tekin, “Kendi ana dilinde gündelik hayatta 300-500 kelimeyle konuşabilen bir çocuk, siz o çocuktan 1500-2 bin kelimeyle yabancı dil konuşmasını nasıl bekleyeceksiniz?” dedi. Bu kapsamda Türkçe ve edebiyat derslerinde geçme notunun 70’e çıkarıldığını, ölçme-değerlendirmenin de dört temel beceri üzerinden yapılmaya başlandığını hatırlattı. Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yabancı dil programlarının revize edildiğini belirterek, “Yabancı dil öğrenmenin önündeki engelleri kaldırabilecek düzenlemeleri hayata geçirmiş olduk” dedi. Bakan Tekin, ayrıca yeni eğitim-öğretim yılına hazırlık genelgesinin illere gönderildiğini açıkladı.