İzmir’de Kuraklık Alarmı: Su Kesintileri Artık 3 Günde Bir
İzmir’de Kuraklık Alarmı: Su Kesintileri Artık 3 Günde Bir
İçeriği Görüntüle

Türkiye ile Azerbaycan arasında kesintisiz demiryolu bağlantısı sağlayacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı’nın temeli bugün, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla atılıyor.

Bakan Uraloğlu, törende yaptığı konuşmada hattın yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacağını belirterek, bu hattın yalnızca lojistik kapasite açısından değil, inşa kalitesi, tünel ve viyadük tasarımı gibi detaylarıyla da ileri mühendislik örneği oluşturacağını vurguladı. Projede 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit ve 480 menfez yer alacak. Hattın 2029 yılının sonunda tamamlanması hedefleniyor.

Dünyada güvenli, öngörülebilir ve sürdürülebilir ulaştırma rotalarının tartışıldığını dile getiren Uraloğlu, Türkiye’nin bu noktada jeostratejik bir güven adası olarak öne çıktığını ifade etti. Zengezur Koridoru ve onun ayrılmaz parçası olan Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Hattı’nın bu durumun somut göstergesi olduğunu belirtti.

Zengezur Koridoru’nun işlerlik kazanmasıyla birlikte Türkiye’nin, Asya ile Avrupa arasında en istikrarlı bağlantı noktası konumuna geleceğini söyleyen Uraloğlu, bu koridor sayesinde Hazar ve Akdeniz havzaları arasında yeni bir ticaret yolunun açılacağını, Avrasya’nın tedarik zincirini güçlendirecek bu adımın Türkiye’yi transit bir ülke olmanın ötesinde bölgesel kalkınma ve iş birliğinin merkez üssü haline getireceğini kaydetti. Uraloğlu ayrıca, Orta Koridor’un yük kapasitesinin de bu projeyle daha da artacağını belirterek, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı’nın sadece bir ulaşım projesi değil, aynı zamanda bölgesel uyum, güvenlik ve ekonomik büyümenin altyapısı olduğunu vurguladı.