Türkiye ile İspanya arasındaki ilişkilerin güçlenmesi, iki ülke arasındaki ticarete de olumlu yansıdı. Ticaret Bakanlığının 2025 yılı için ihracatta hedef ülke olarak belirlediği 55 ülke arasında İspanya da yer aldı. Avrupa ekonomisindeki kırılganlıklara rağmen İspanya’nın özellikle sanayi ürünlerine olan talebini koruduğu görüldü.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin ihracatı temmuz ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 11 artarak 24 milyar 951,9 milyon dolara ulaştı. Aynı dönemde İspanya’ya yapılan ihracat, 901,7 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek temmuz ayı seviyesine çıktı. Türkiye’nin İspanya’ya ihracatı, geçen yılın temmuz ayına göre yüzde 11,9 artış gösterdi. İspanya, bu dönemde Türkiye’nin en fazla ihracat yaptığı 6. ülke oldu. Temmuz ayında en fazla ihracat yapılan ülkeler 1,8 milyar dolarla Almanya, 1,4 milyar dolarla Birleşik Krallık, 1,3 milyar dolarla Birleşik Arap Emirlikleri, 1,2 milyar dolarla ABD ve 1 milyar dolarla İtalya olarak sıralandı.
İspanya’ya yapılan ihracatta otomotiv endüstrisi 281,5 milyon dolarla ilk sırada yer aldı. Hazır giyim ve konfeksiyon 171,6 milyon dolar, kimyevi maddeler ve mamulleri 123,9 milyon dolar, elektrik-elektronik 68 milyon dolar, çelik ise 50,5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
Değer bazında en fazla artış kaydeden sektörler ise 73,5 milyon dolarla otomotiv endüstrisi, 17,2 milyon dolarla kimyevi maddeler ve mamulleri, 17,1 milyon dolarla elektrik-elektronik, 6,1 milyon dolarla tekstil ve hammaddeleri ile 6 milyon dolarla hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri oldu. Tekstil ve hammaddeleri sektörü 44,7 milyon dolar, hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörü ise 9,8 milyon dolarlık ihracat yaptı. Banco Sabadell İstanbul Temsilcilik Ofisi Baş Temsilcisi Vicente Balbin, temmuz ayında Türkiye’nin İspanya’ya ihracatındaki artışın, ikili ticaret ilişkilerinin güçlendiğinin göstergesi olduğunu belirtti. Balbin, bu olumlu eğilimin, kilit sektörlerde süren iş birliği ve ekonomik bağların derinleşmesine yönelik kararlılıkla desteklendiğini ifade etti. Türkiye’nin İspanya’ya ihracatında otomotiv parçaları, tekstil ve tarımsal gıda ürünleri gibi sektörlerdeki güçlü talebin etkili olduğunu aktaran Balbin, iş heyetleri, lojistik iyileştirmeler ve ihracat portföylerinin çeşitlendirilmesinin de karşılıklı ticarette ivme sağladığını kaydetti. İspanya’nın, Avrupa Birliği pazarında Türkiye için stratejik bir ortak olmaya devam ettiğini ve bu olumlu seyrin önümüzdeki aylarda da süreceğini dile getirdi.