Ticaret Bakanı Ömer Bolat, İstanbul’da düzenlenen “Yapay Zeka Çağında e-Ticaretin Geleceği” zirvesinde yaptığı konuşmada, e-ticaretin Türkiye ekonomisindeki yükselen rolüne dikkat çekti. Bolat, 21 Kasım’da sektör oyuncularıyla birlikte e-ticaret festivali düzenleyeceklerini belirterek, “Amacımız, ekonomiyi canlandırmak ve ekonomideki canlılığı artırmaktır.” ifadelerini kullandı.
Kovid-19 sürecinin e-ticaret sektörünü hızla büyüttüğünü hatırlatan Bolat, 2019’da ticaret içindeki payı yüzde 4,5 olan e-ticaretin geçen yıl yüzde 19,5 seviyesine yükseldiğini söyledi. 2024’te Türkiye’de e-ticaret hacminin bir önceki yıla göre yüzde 61,7 artarak 3 trilyon lirayı aştığını, bunun da yaklaşık 90 milyar dolara tekabül ettiğini belirtti.
Bolat, küresel e-ticaret hacminin 2022’de 5,5 trilyon dolardan geçen yıl 7 trilyon dolara ulaştığını, 2026’da ise 8 trilyon doları aşmasının beklendiğini ifade etti. Türkiye’nin genç ve dinamik nüfusu, yaygın mobil cihaz kullanımı, internet ve sosyal medya etkisiyle bu alanda güçlü bir potansiyele sahip olduğunu vurguladı.
Ticaret Bakanlığı olarak e-ihracatı teşvik ettiklerini, e-Kolay İhracat Platformu ve dijital teşvik takip modülü gibi uygulamalarla firmaların işlerini kolaylaştırdıklarını belirten Bolat, sektör paydaşlarıyla istişare ve koordinasyon içinde çalıştıklarını kaydetti. Ayrıca, 2026 yılında İstanbul’da Küresel E-İhracat Zirvesi IGEXX’in düzenleneceğini açıkladı.
Bolat, “Bütün amacımız kaliteli, itibarlı ve teknolojisi güçlü Türk ürünlerini dünya vitrinine taşımak, Türk firmalarının dijital pazarlarda daha fazla pay almasını sağlamaktır.” dedi.