İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, İçişleri Bakanlığı Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi (GAMER)’de medya kuruluşlarının Ankara temsilcileriyle bir araya gelerek Karayolları Trafik Kanunu’nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi ve trafik güvenliğine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Yerlikaya, 2030 yılı hedeflerinin “sıfır kaza, sıfır can kaybı, sıfır acı” olduğunu hatırlatarak, amaçlarının kazaları önlemek ve güçlü bir trafik kültürü inşa etmek olduğunu söyledi. Bakan, “Caydırıcılık, trafik kültürünün gelişmesi ve kökleşmesini sağlayan olmazsa olmaz. Bu şart. Trafik güvenliği adına sürücülerin kurallara uymalarını sağlamak, kural ihlallerini azaltmak için caydırıcı önlemler almak hayati öneme sahip. Dolayısıyla bunu sadece 'basit bir ceza sistemi' olarak görürsek haksızlık etmiş oluruz, caydırıcılığı tanımlarken. Güvenli yaşam kültürünü inşa eden bir mekanizma zorunluluğu olarak görüyoruz bunu.” ifadelerini kullandı.
Yerlikaya, medyaya da önemli görev düştüğünü belirterek, “Medya ve sosyal medya bizim en büyük eğitim aracımız. Bu doğru bir özle, doğru bir ruhla, doğru bir dille anlatılırsa az zamanda çok iş yaparız.” dedi.
“Caydırıcılığın düşmanı aftır.” ifadesini kullanan Yerlikaya, “Af olduğu zaman caydırıcılıktan, caydırıcılık olmadığı zaman da kurallardan vazgeçmemiz gerekir. Kişisel olarak kanaatim ve Bakan olarak da düşüncem bu.” şeklinde konuştu.
Söz konusu kanun teklifinin AK Parti Grubu’na ait olduğunu belirten Yerlikaya, “Benim teklifim değil, AK Parti Grubumuzun 36 maddelik kanun teklifi. Bu kanun çıktığında 1 Ocak 2026’da yürürlüğe girecek.” dedi.
Bakan Yerlikaya, sosyal medyada yer alan “Sen benim kim olduğumu biliyor musun?” görüntülerine ilişkin olarak da, “Yaka kamerasıyla biz bu işi bitirdik. Artık bu nobranlığı kimse kolay kolay yapamayacak.” ifadelerini kullandı.
Yeni geliştirilen ‘Gereği Yapıldı’ uygulaması hakkında da bilgi veren Yerlikaya, uygulamanın asayiş ve trafik olmak üzere iki bölümden oluşacağını, vatandaşların kural ihlallerini video çekerek bildirebileceğini ve sistem üzerinden geri dönüş yapılacağını söyledi.
Hız sınırı levhalarına ilişkin düzenleme kapsamında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile kurulan komisyonun 15 bin kilometrelik yolda inceleme yaptığını, bu kapsamda 19 bin 61 levhanın söküldüğünü ve 875 ‘hız sınırlaması sonu’ levhasının eklendiğini belirtti.
Yerlikaya ayrıca, Elektronik Denetleme Sistemi (EDS)’nin de yeniden değerlendirileceğini kaydederek, “EDS 24 saat mi çalışmalı, yoksa kazaların yoğunlaştığı saatlerde mi devreye girmeli, bunun analizini yapıyoruz.” dedi.