Cumhurbaşkanı Erdoğan, Balkanlar’da en beğenilen lider seçildi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Balkanlar’da en beğenilen lider seçildi
İçeriği Görüntüle

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bandırma-Tekirdağ arasında Marmara Denizi üzerinden demiryolu yük taşımacılığına imkân tanıyan tren feribotu hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, Bandırma-Tekirdağ Tren Feribot Hattı’nın 9 Mayıs 2025’te hizmete girdiğini hatırlatarak, “Bu hatla birlikte Türkiye’de Van Gölü’nden sonra Türkiye’nin ikinci tren feribot hattını devreye almış olduk. Bandırma-Tekirdağ Hattı ile Marmara Denizi’nde tren feribotu taşımacılığını başlattık” dedi.

Zaman sınırlaması kalktı
Hattın açılmasından önce yük taşımacılığında iki kıta arasındaki deniz geçişi için Marmaray hattının kullanıldığını anımsatan Bakan Uraloğlu, “Marmaray hattından parlayıcı, patlayıcı maddeler ve açık yüklerin geçişine izin verilmemekle birlikte sadece bakım aralığında 2-3 saatlik zaman diliminde sınırlı yük treni geçişi yapılabiliyor. Güvertesinde 800 metre uzunluğunda ray bulunan ve 37 vagon taşıma kapasitesine sahip olan feribotun sefer süresi ortalama 4 saat olarak planlandı. 7 gün 24 saat çalışacak sistemde, günde birden fazla sefer yapılabiliyor. Böylece zaman ve eşya cinsi sınırlaması olmadan taşıma yapılabilen ve askeri ve stratejik taşımalar için alternatif bir güzergah oluşturduk.” ifadelerini kullandı.

Marmara Denizi üzerinden sağlanan demiryolu-denizyolu entegrasyonunun kesintisiz, çevreci ve verimli bir lojistik akış sunduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Türkiye'nin uluslararası taşımacılıktaki konumu güçlendirecek, İhracatımıza önemli avantajlar kazandıracak, ve lojistik kapasitemiz artıracak bu feribot hattıyla bu güne kadar 21 sefer gerçekleştirildi, 35 bin ton yük Marmara Denizini geçti.” sözleriyle hattın önemine dikkat çekti.

Orta Koridor bağlantısını güçlendiren yatırım
Yeni hattın Orta Koridor güzergâhındaki taşımaları destekleyici bir rol oynadığını dile getiren Bakan Uraloğlu, “Proje ile hem uluslararası hem de yurtiçi taşımacılıkta önemli bir alternatif oluşturduk. Bu hat sayesinde örneğin Manisa–Kapıkule güzergâhı bin 119 kilometreden 445 kilometreye, Kayacık–Kapıkule ise bin 23 kilometreden 871 kilometreye iniyor. Mesafelerin kısalmasıyla önemli bir zaman ve maliyet avantajı sağlanacak” dedi.

Marmaray üzerinden yıllık ortalama 300 bin ton yük taşındığını hatırlatan Uraloğlu, “Bandırma–Tekirdağ hattı ise yıllık 2,8 milyon ton yük taşıma kapasitesi sunuyor. Yeni tren feribot hattı ile Marmaray’a göre 9 kat daha fazla yük taşıma imkânı sağlayarak Orta Koridor’daki demiryolu taşımalarını destekliyoruz” açıklamasında bulundu.