Yılın ilk yarısında bilişim teknolojileri alanında yapılan tüketici şikayetleri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26 arttı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) “Online Tüketici Şikayet Sistemi” verilerine göre, mobil, internet, sabit telefon, uydu ve Kablo TV hizmetlerinde geçen yıl 81 bin 271 olan şikayet sayısı, bu yıl 102 bin 712’ye yükseldi.

İstanbul’da 29 Ekim Kutlamaları Nedeniyle Bazı Yollar Trafiğe Kapatılacak
İstanbul’da 29 Ekim Kutlamaları Nedeniyle Bazı Yollar Trafiğe Kapatılacak
İçeriği Görüntüle

Bu yıl ocak-haziran döneminde en fazla şikayet, 49 bin 240 başvuru ile mobil iletişim hizmetlerine yönelik oldu. Geçen yıl en çok şikayet alan “internet hizmet sağlayıcılığı” kategorisi, 44 bin 707 şikayetle ikinci sıraya geriledi. Uydu platformlarına 3 bin 699, sabit telefon hizmetlerine 4 bin 363 ve Kablo TV’ye 703 şikayet ulaştı.

Mobil iletişimde en fazla şikayet konusu “taahhütname, cezai şart ve cayma bedeli” olurken, internet hizmetlerinde “bağlantı ve hizmet kalitesi” ön plana çıktı. Uydu ve sabit telefon hizmetlerinde şikayetlerin büyük bölümü “abonelik işlemleri”ne, Kablo TV’de ise yine “hizmet kalitesi”ne ilişkin yapıldı.

Posta sektöründe ise tablo tersine döndü. BTK’ye CİMER ve bireysel dilekçe yoluyla iletilen posta sektörü şikayetleri, geçen yılın aynı dönemine göre azaldı. 2024’ün ilk yarısında 4 bin 32 olan şikayet sayısı, bu yıl 3 bin 730’a düştü. En fazla şikayet “şube, acente ve personel” (1.414) konusunda yapılırken, “kayıp ve çalıntı gönderi” şikayetleri 730 ile ikinci sırada yer aldı.