2026 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi verilerine göre, Türkiye, havacılık ve uzay alanındaki küresel rekabette konumunu güçlendirmek amacıyla önümüzdeki yıllarda çalışmalarını sürdürecek.
Bu kapsamda, sivil havacılık güvenliği ve uçuş emniyetinin uluslararası standartlara uygun şekilde sağlanmasına yönelik mevzuat çalışmaları devam edecek. Ayrıca ikili ve çok taraflı hava ulaştırma anlaşmalarının yapılması ve takibi de gelecek yılın önemli gündem maddeleri arasında yer alacak.
Geçen yıl 16 bin 290 olan lisanslı pilot sayısının, 2024 sonunda 16 bin 939’a, 2025’te 17 bin 102’ye, 2027’de 17 bin 816’ya ve 2028’de 18 bin 127’ye çıkarılması hedefleniyor. Bu artışla Türkiye’nin havacılık alanındaki küresel rekabet gücünü artırması amaçlanıyor.
Ayrıca lisanslı balon pilotu sayısının 2025’te 723, 2027’de 732 ve 2028’de 747’ye yükselmesi öngörülüyor.
Denetim faaliyetleri de kesintisiz sürecek. Yıl sonunda 1708’e ulaşması beklenen sivil havacılık denetim sayısının, gelecek yıl 2 bin 399, 2027’de 2 bin 485 ve 2028’de 2 bin 664 olması hedefleniyor.
Türkiye, sivil havacılık standartlarına tam uyum hedefi doğrultusunda, SAFA denetimi puanını 2025’te yüzde 0,4 seviyesine çekmeyi ve bu oranı ilerleyen yıllarda korumayı planlıyor. Ayrıca, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı (ICAO) regülasyonlarına uyum oranının 2027 ve 2028’de yüzde 65 seviyelerinde olacağı öngörülüyor.
Sivil havacılık güvenliğini tehdit eden durumlara karşı eğitim ve önleyici tedbirlerin de sürdürüleceği açıklandı.